Faszerowane papryki to danie popularne w Ameryce Południowej, na Węgrzech i w krajach śródziemnomorskich. W każdym kraju przepis, a właściwie farsz jest trochę inny. Moja receptura jest bardzo prosta i oczywiście dietetyczna. Papryka jest bogata w antyutleniacze takie jak likopen, witamina C i E. Za jej ostry smak odpowiada kapsaicyna. Ma ona właściwości antynowotworowe i przyspieszające metabolizm.

 

Faszerowane papryki

Wszystkie przepisy pochodzą z moich planów żywieniowych. Ten przepis może znaleźć się również w twojej indywidualnie dopasowanej diecie. Aby ją zamówić kliknij tutaj.

Czas przygotowania: 45 min.
Stopień trudności: średnie
Rodzaj posiłku: obiad

Wartość odżywcza 1 porcji:
Energia: 512 kcal
Białko: 42 g
Tłuszcze: 17 g
Węglowodany ogółem: 56 g
Błonnik: 15 g

Składniki (6 porcji):

  • papryka (6 szt.)
  • mięso mielone z indyka (500 g)
  • olej rzepakowy (50 ml/5 łyżek)
  • ryż brązowy (200 g/2 torebki)
  • se feta (250 g/1 op.)
  • czosnek (3 ząbki)
  • cebula (100 g/1 szt.)
  • papryka ostra (2 łyżeczki)
Sposób przygotowania:
1. Ugotować ryż. Mięso mielone przyprawi solą, pieprzem i papryką. Na dużej patelni podsmażyć pokrojoną cebulę z czosnkiem. Dodać przyprawione mięso i usmażyć, a następnie zdjąć z ognia i dodać pokrojoną w kostkę fetę.

2. Papryki umyć, odciąć górne części i wydrążyć. Farsz dodać do garnka z odcedzonym ryżem i wymieszać.

3. Papryki faszerować, układać w żaroodpornym naczyniu i piec w piekarniku rozgrzanym do temperatury 180° przez ok. 20 minut.

mgr inż. Agnieszka Kopacz, dietetyk kliniczny

Powiązane wpisy